به گزارش استیل مینت؛

ظرفیت استفاده از کوره بلند چین به ۸۹.۸۲ درصد کاهش یافت

نرخ بهر‌ه‌‌برداری از ظرفیت کوره بلند (BF) در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد چینی تحت بررسی Mysteel برای سومین هفته متوالی با ۱.۳۳ درصد دیگر کاهش به ۸۹.۸۲ درصد در طول ۲۱ تا ۲۷ ژوئیه رسیده است، زیرا خروجی تولیدکنندگان فولاد در سراسر به درخواست مقامات محلی کشور بیشتر کاهش یافته‌اند.

به گزارش ضربان خبر، نرخ بهر‌ه‌‌برداری از ظرفیت کوره بلند (BF) در میان 247 کارخانه فولاد چینی تحت بررسی Mysteel برای سومین هفته متوالی با 1.33 درصد دیگر کاهش به 89.82 درصد در طول 21 تا 27 ژوئیه رسیده است، زیرا خروجی تولیدکنندگان فولاد در سراسر به درخواست مقامات محلی کشور بیشتر کاهش یافته‌اند. 

در طول دوره مورد بررسی، تولید روزانه فلز داغ این 247 کارخانه نیز با 35800 تن در روز کاهش یافت و در مجموع به 2.41 میلیون تن در روز رسید، نرخ عملیاتی BF آنها با 1.46 درصد کاهش در هفته به 82.14 درصد تا 27 جولای رسید.

یک ناظر بازار مستقر در شانگهای مشاهده کرد: «برخی از فولادسازان در مناطق شمالی چین در پاسخ به درخواست دولت‌های محلی مبنی بر محدودیت‌های تولید برای بهبود کیفیت هوا برای هفته‌ها، تعمیر و نگهداری تاسیسات فولادسازی خود را آغاز کردند.

علاوه بر این، برخی کارخانه‌های فولادی دیگر در شمال و شرق چین تأیید کردند که درخواست‌های شفاهی از مقامات دریافت کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تولید فولاد خام آنها برای سال 2023 در همان سطح سال گذشته باقی می‌ماند. ناظر بازار اظهار داشت: این امر باعث می‌شود فولادسازان در تولید کلی خود در هفته‌های آینده محتاط‌تر شوند.

در این سناریو، مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین این 247 فولادساز با 34000 تن در روز کاهش طی هفته 21 تا 27 ژوئیه به 2.94 میلیون تن در روز کاهش یافت.

با این وجود، ذخایر سنگ‌آهن وارداتی در این کارخانه‌ها در همان دوره کاهش یافت، زیرا فولادسازان موضع محتاطانه‌ای را در قبال خرید سنگ آهن به دلیل محدودیت‌های احتمالی تولید و خارج از فصل فعلی مصرف فولاد حفظ کردند.

حجم کل موجودی سنگ‌های وارداتی کارخانه‌ها در همه اشکال در کارخانه‌های فولادسازی، انبارهای بندری و روی آب با 574400 تن کاهش در هفته به 83.45 میلیون تن تا 27 جولای رسید.