مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 2500 پروانه ساختمانی در سامانه اصنو صادر شده است.
به گزارش ضربان خبر، با توجه به دستورالعمل اجرای ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و بند «د» ماده (۱) آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳ شهرداریها باید برای هر واحد، شناسنامه فنی جداگانه ای صادر شود. بر این اساس شهرداری اصفهان برای جاری سازی آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی خدمت جدیدی را درا ختیار شهروندان قرار داده تا با مراجعه به سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) و با استفاده از فایلهای راهنمای بارگذاری شده، گواهی مربوطه را دریافت کرده و به مهندسین طراح و ناظر خود مراجعه کرده و پس از اخذ تاییدیه نهایی رئیس اداره شهرسازی منطقه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند پیش فروش آپارتمان مراجعه کنند.
شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه اصفهان من، با استفاده از لینک قرارداده شده در سربرگ اصلی شهرسازی، خدمت «شناسنامه فنی ساختمان» و گردش کار و نحوه انجام آن را مشاهده کنند.
امید علیاصغری، مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در همین رابطه با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۵۰۰ پروانه ساختمانی در سامانه اصنو صادر شده است.
وی افزود: با توجه به گزارش عملکرد هشت ماهه سال ۱۴۰۲ شهرسازی الکترونیک، اهداف این طرح شامل کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی، شفافیت در هزینههای پرداختی و پرداخت الکترونیک هزینههای پروانه ساختمان است.
علیاصغری با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان افزود: در سامانه سرا ۸ تعداد ۴۳۰ و در سامانه اصنو تعداد ۲۵۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: آمار نقل و انتقال دفاتر پیشخوان شامل استعلامات ثبت شده به تعداد ۲۷ هزار و ۸۷۵ و استعلامات صادر شده ۲۳ هزار و ۱۸۹ است.
وی ادامه داد: آمار پشتیبانی فنی شهروندان در سامانه اصنو ۴ هزار نفر، اخبار درج شده در رسانههای ویژه این سامانه ۲۸ خبر و آمار پاسخگویی برخط ۶۸۰۰ مورد بوده است.
علیاصغری با اشاره به برگزاری جلسات فنی و تخصصی در این خصوص گفت: این جلسات شامل حضور در جلسات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، برگزاری ۱۲ جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک، ۲۰ جلسه حذف فیزیک پرونده در مناطق پانزدهگانه و ستاد، ۱۴ جلسه پیرامون موضوعات سازمان آتشنشانی و ۱۶ جلسه هماهنگی با اداره درآمد شهرداری است.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در برگزاری دورههای آموزشی ویژه کاربران در مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان، حذف فیزیکی پروانهها، آموزش گام به گام کاربران آتشنشانی، آموزش کارشناسان بازدید دفاتر پیشخوان، پیشنویس، اسکن و بایگانی و آموزش نیروهای جدید دفاتر پیشخوان انجام شده است.