کاهش مجدد استفاده چینی‌ها از ظرفیت کوره بلند

نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند (BF) در میان ۲۴۷ فولادساز چینی تحت بررسی منظم Mysteel، پس از دو هفته افزایش، به ۹۲.۳۱ درصد رسید که نسبت به هفته قبل از ۲۹ سپتامبر تا ۵ اکتبر کاهش داشته و ۰.۷۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش ضربان خبر، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند (BF) در میان 247 فولادساز چینی تحت بررسی منظم Mysteel، پس از دو هفته افزایش، به 92.31 درصد رسید که نسبت به هفته قبل از 29 سپتامبر تا 5 اکتبر کاهش داشته و 0.77 درصد کاهش یافت.

Mysteel Global خاطرنشان کرد که مجموعه‌های بیشتری در شمال و جنوب غربی چین کار تعمیر و نگهداری BF‌های خود را در طول جشنواره میانه پاییز و تعطیلات روز ملی این کشور (29 سپتامبر تا 6 اکتبر) آغاز کردند.

بر این اساس، متوسط تولید روزانه فولاد در میان کارخانه‌های نمونه‌برداری شده نیز در طول دوره بررسی به 2.47 میلیون تن در روز کاهش یافت که 19800 تن در روز یا 0.7 درصد در هفته کاهش یافت، در حالی که نرخ عملیاتی آنها با 0.76 درصد کاهش در هفته به 83.41 رسید.

یک تحلیلگر بازار مستقر در شانگهای گفت: «برخی کارخانه‌ها در استان شانشی (شمال چین) توقف تعمیر و نگهداری را انجام دادند زیرا اخیراً ضررهای ناشی از فولادسازی برای آنها غیرقابل تحمل شده بود.

نظرسنجی دیگر Mysteel نشان داد که فولادسازان در سراسر کشور در دو ماه گذشته به طور مداوم حاشیه سود خود را کاهش داده‌اند و تنها حدود 30 درصد از 247 کارخانه نمونه‌برداری شده تا 5 اکتبر قادر به کسب سود بوده‌اند.

این تحلیلگر اظهار داشت: «حاشیه سود منفی فولاد احتمالاً کارخانه‌های بیشتری را مجبور به تعلیق تولید در هفته‌های آینده خواهد کرد.»

به این ترتیب، مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین 247 کارخانه مورد بررسی مای استیل، 0.1 درصد در هفته کاهش یافته و به میانگین 3.02 میلیون تن در روز از 29 سپتامبر تا 5 اکتبر رسیده است.

تا 5 اکتبر، موجودی سنگ آهن وارداتی که در این کارخانه‌ها نگهداری می‌شد به 86.6 میلیون تن رسید که 11.8 میلیون تن یا 12 درصد در هفته پس از افزایش سه هفته قبل کاهش یافت، زیرا کارخانه‌ها به طور کلی تهیه مواد خوراک را در طول هشتمین دوره متوقف کردند.

مای استیل گلوبال خاطرنشان می‌کند که تناژ موجودی برای دوام آنها برای 28.7 روز با نرخ استفاده فعلی کافی است که 3.9 روز کمتر از دوره قبل است.