تحلیل روند انس جهانی طلا / نگاه بازار به داده‌های CPI در هفته آتی

کمرنگ شدن نگرانی بازار در خصوص محدودیت سقف بدهی در کنار داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده، باعث شد تا انس جهانی طلا انرژی کافی برای عبور از کانال نزولی خود را نداشته باشد. باید دید پیش از جلسه بعدی FOMC که هفته آینده خواهد بود، معامله‌گران انس جهانی می‌توانند باعث جهت‌دار شدن بازار شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، همان‌گونه که در گزارش قبلی تاکید شد اخبار روز جمعه با توجه به درجه اهمیت بالا، جهت مارکت را تعیین کردند. داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده در کنار کاهش نگرانی‌ها در رابطه با محدودیت سقف بدهی آمریکا، باعث شد تا انس جهانی طلا انرژی کافی برای ادامه حرکت صعودی خود نداشته باشد و مجددا به محدوده قیمتی ۱۹۳۹ دلار بازگردد.

بر این اساس، اخبار روز جمعه هفته گذشته به این شکل پیش رفت که گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده با افزایش چشمگیر 339 هزار نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه مه همراه بود که فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد.

از سویی اخبار حاکی از آن است تا ژانویه دو سال دیگر در خصوص سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری توافقات اولیه‌ای صورت گرفته است که این امر موجب تقویت شاخص دلار DXY، شد و به تبع آن انس روندی کاهشی تجربه کرد.