استیل مینت گزارش می‌دهد؛ آمار تولید فولاد ژاپن

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید فولاد خام در این کشور با ۱.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۲.۳۳ میلیون تن در دوره اکتبر تا دسامبر (Q۴CY۲۳) برسد.

به گزارش ضربان خبر، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) در 12 اکتبر 2023 اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید فولاد خام در این کشور با 1.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 22.33 میلیون تن در دوره اکتبر تا دسامبر (Q4CY23) برسد.

انتظار می رود تقاضا برای فولاد به دلیل بهبود تقاضا برای خودرو، قوی باقی بماند. با این حال، METI خاطرنشان کرد که “تقاضا برای ماشین آلات ساختمانی و صنعتی در حال کاهش است و وضعیت بازار صادرات به دلیل تاثیر چین نامشخص است” و احتیاط لازم است زیرا خطرات نزولی برای صنعت فولاد وجود دارد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود تقاضا برای محصولات فولادی در ربع چهارم سالی مالی 2023، 20.5 میلیون تن باشد که 1.3 درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی افزایش یافته اما 0.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. تولید فولاد خام علیرغم کاهش جزئی تقاضا به دلیل تغییر در تعداد کوره بلندهای فعال افزایش یافت.

از کل تقاضای فولاد، تقاضای فولاد معمولی 16.54 میلیون تن بود. ژاپن 10.97 میلیون تن مصرف و 5.57 میلیون تن صادر کرد. علاوه بر این، انتظار می رود تقاضای داخلی برای بازار خودرو بهبود یابد، اما تقاضای ماشین آلات ساختمانی و صنعتی کند می شود و رشد بخش ساخت و ساز کند است.

انتظار می‌رود به دلیل نگرانی‌ها در مورد رکود در بازارهای آسیایی ناشی از بدتر شدن تعادل عرضه محصولات فولادی در چین، صادرات بیش از 2 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یابد. با این حال، صادرات همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، انتظار می رود تولید فولاد خام ژاپن در سال مالی 2023 برای دومین سال متوالی به زیر 90 میلیون تن کاهش یابد. این میزان نسبت به سال قبل حدود 1 درصد کاهش داشته است.

تولید فولاد خام در سال مالی 2020 به دلیل همه گیری کووید 19 به 83 میلیون تن کاهش یافت، اما با از سرگیری فعالیت های اقتصادی به 96 میلیون تن در سال مالی بعدی یعنی 2021 بهبود یافت. با این حال، انتظار می رود تولید دوباره در سال مالی 2022 و 2023 به زیر 90 میلیون تن کاهش یابد.