آمارهای تولید فولاد در ایتالیا

بر اساس داده های منتشر شدهش توسط انجمن فولادسازان محلی Federacciai، تولید فولاد خام ایتالیا در ماه جولای با ۹.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱.۷ میلیون تن رسید. لازم به ذکر است که این افزایش پس از چندین ماه کاهش تولید رخ می دهد. کالانیش خاطرنشان می کند در هفت ماه اول سال، تولید با ۴.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۳.۱ میلیون تن رسید.

به گزارش ضربان خبر، بر اساس داده های منتشر شدهش توسط انجمن فولادسازان محلی Federacciai، تولید فولاد خام ایتالیا در ماه جولای با 9.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.7 میلیون تن رسید. لازم به ذکر است که این افزایش پس از چندین ماه کاهش تولید رخ می دهد. کالانیش خاطرنشان می کند در هفت ماه اول سال، تولید با 4.8 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 13.1 میلیون تن رسید.

تولید فولاد مسطح نیز با 7.4 درصد افزایش به 846000 تن در ماه گذشته رسید، اما در مجموع با 6.4 درصد کاهش به 5.8 میلیون تن در ماه های ژانویه تا جولای رسید. تولید فولاد لانگ با افزایش 6.3 درصدی به 960000 تن و جمعا با کاهش 4.3 درصدی به 7.3 میلیون تن در ماه های  ژانویه-ژوئیه رسید.

در حالی که عملکرد فروش محصولات در ماه های جولای و آگوست کاهش یافته است، بازار ایتالیا انتظار افزایش قیمت و بهبود حجم فروش کویل ها را عمدتاً به دلیل اتمام سهمیه های وارداتی دارد.
این هفته اکثر کارخانه های ایتالیایی پس از توقف سه هفته ای برای تعمیر و نگهداری فصلی در حال از سرگیری تولید هستند. به ویژه برای برخی از محصولات مانند میله های تجاری و تیرآهن، توقف تولید در ماه اوت برای رسیدگی به موضوع مازاد ظرفیت بیش از حد معمول بوده است.
تولید فولاد خام ایتالیا با 11.5 درصد کاهش نسبت به سال قبل در سال 2022 به 21.6 میلیون تن رسید. تولید محصولات مورد نیاز صنعت آپارتمان 13.8 درصد کاهش یافت و به 9.5 میلیون تن رسید، در حالی که تولید فولاد لانگ با 12 درصد کاهش به 12 میلیون تن رسید.